lördag 27 december 2008

Varmt?

Nej! Det är inte varmt någonstans utan det är svinjävla kallt. Vaknade imorse av att jag frös och har nu klätt på mig rätt ordentligt för att inte frysa ihjäl. Såhär kallt var det då inte nere i skåne kan jag lova.

Kylan måste vara negativ för hälsan. Visst det blir en väldigt frisk luft och desto kallare luften är desto större mängd syre finns det i luften vilket är riktigt bra!
Men däremot så är kylan som en liten gaffel som petar i ens hjärna, just i den delen av hjärnan som styr irritation. Klär man på sig riktigt ordentligt så klarar man självklart kylan och kan dessutom gå ut och träna i kylan så länge det inte är runt -20 grader då man inte borde träna utomhus alls.

Problemet är inte kläderna, som någon ganska självklar person sa en gång så finns det inget dåligt väder bara dåliga kläder. Det denna smarta person råkade missa var att bra kläder (för kyla avsett) är väldigt otympliga. Till att börja med så kräver det en massa mental tankekraft för att ens orka dra på sig de 12 lager av kläder och dessutom ser man och känner man sig som en stor boll när man är klar. Ungefär lika smidig som en mobiltelefon från 1993.

Jag kommer ta mig ut och träna idag, det är inget snack om saken! Men det hade faktiskt varit skönare om jag hade varit i San Diego och kunnat ta på mig en t-shirt, ett par shorts och skor och gått ut och tagit en promenad längs stranden i den 25 gradiga solen. Men visst, istället hade jag väl dött av en jordbävning istället så man ska inte klaga!

Inga kommentarer: