måndag 29 december 2008

Skön dag

Riktigt trevlig dag idag. Började med att ta tåget till Sthlm efter att ha tryckt i mig en klassisk frukost där jag lyckades köpa 2 par jeans, en polotröja och ett par skor. Grymt nöjd med köpen och det var ungefär arton ggr bättre att mellandagshandla i sthlm än i uppsala. Inte så konstigt kanske.

Efter det blev det lunch med grabbarna. Blev kinabuffé och ni som läst om mitt tidigare inlägg vet hur bra buffé är för fitness. Jag lyckades dock hålla mig relativt i skinnet och det blev 1 normal portion samt en andra väldigt liten portion.
Efter det blev det lasergame, när vi kom dit var stället svärmat av småkids på ca 8-10 år. Vi trodde självklart att vi skulle köra över småbarnen men det visade sig efter 15 min spel att de tydligen spenderade sina liv där. Måste vara kidsen som har avancerat upp från dataspelandet till live-versionen. Hursomhelst blev vi totalslaktade på lasergame till den grad att vi helt enkelt fick känna oss besegrade och dra vidare mot ett fik. Här hängde vi i bra många timmar och jag fick även i mig en middag som bestod av pasta (fullkorn) med kyckling, pinjenötter, chevreost och grönsaker. Riktigt god var den faktiskt och precis lagom portion.
Därefter försökte vi fånga en bio men det gick åt skogen så det blev att äta på restaurang, jag hade ju ätit min middag men det blev ännu en middag som beståd av plankstek, dvs ryggbiff samt ugnsgratinerad potatismos. Skippade bearnaise såsen helt och tog rödvinsky istället. Bra skit!

Även om det var min vilodag idag så har det blivit en hel del promenerande, både med boysen men också tidigare under dagen under shoppingen. Även om jag ätit ganska onyttigt idag så har jag inte ätit några mellanmål alls så det totala energiintaget har varit densamma som annars, dvs strax under 2500 kcal vilket jag ändå är nöjd med.

Nu är jag helt slut och hostar dessutom rätt mycket, hoppas verkligen att jag inte känner mig för trasig imorgon för jag ser verkligen fram emot Crossfit passet. Så nu blir det taktikvila tills imorgon.

Inga kommentarer: