lördag 27 december 2008

mat mat mat

Maten idag då

Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med lättmjölk + 1 skiva lågt GI toastbröd
Mellanmål: Osötad müsli med lättfil
Lunch: Vitt ris med färdiglagade köttbullar med sallad
Mellanmål: Fiberberikad havregrynsgröt med lättmjölk + 1 skiva lågt GI toastbröd
Middag: Kyckling i tomatsås med fullkornspennepasta + sallad

Riktigt usel lunch egentligen med det vita riset och de färdiga köttbullarna men det var efter träning och kycklingen hade inte tinat än. Jag har märkt att jag blivit mer bekväm av mig eftersom jag vet att mammas mat är lagad från scratch och jävligt bra till 80%. Idag råkade jag stöta på de andra 20 bara. Fast sånt här är bra för psyket, så att man inte hamnar för djupt i träsket och får flipp för att äta halvfärdiglagad mat. Hela den här fitnessgrejen går ut på att leva sunt och det är inte alltför sunt att bli alltför uppslukad i varje riskorn man äter.

Ska sätta mig och skriva mitt träningsprogram nu, wish me luck.

Inga kommentarer: