måndag 8 december 2008

Mycket mycket

Jobbat hårt idag som alltid, både på exjobbet där optimeringsalgoritmkrigandet har startat på riktigt, mer om deta... aldrig. Hursomhelst så har det även lossnat för min egna hemsida där jag har väldigt mycket bra grejer på gång. Bland annat har jag ett program som beräknar förbrukad mängd kalorier under en dag utifrån en persons kön, ålder, längd, vikt och aktivitetsnivå som kan justeras ganska precist. Kommer nog bli väldigt populärt då många vet hur man räknar antalet kalorier i mat men man glömmer ofta bort på att ta reda på hur mycket man faktiskt bränner för att på så vis kunna avgöra ett vettigt kalori-intag för att uppnå sina mål (gå ned/upp i vikt)

Jag är även på gång att skaffa ett receptbibliotek med väldigt många recept med inkluderad kalorimängd för att väldigt enkelt kunna hålla koll på hur mycket energi man får i sig under en dag.

Detta är vad som hänt idag i matväg:

Frukost: Fiberberikad havregrynsgröt med lättmjölk + 1 stekt ägg
Mellanmål: 1 clementin + 1 banan
Lunch: Tandoori kyckling med fullkornsris med sallad
Mellanmål: 2 clementiner
Middag: Tandoori kyckling med fullkornsris med sallad och lättyoghurt
Mellanmål: Osötad müsli med lättfil

Dagens träning har sett ut enligt nedan

Grej of the day 1:

Utför så många varv som möjligt av följande på 20 min:
- 15 pull-ups
- 15 push-ups
- 15 back extensions
- 15 sit-ups (crunches)

Mitt resultat: 7 rundor

Grej of the day 2: 60 min promenad

Bra skit med 2 grej of the day's, ena över lunchen på jobbet och den andra nu på kvällen!

Inga kommentarer: